آندری رومانوف: "ما دوست داریم محیط را بهبود ببخشیم"

فهرست مطالب:

آندری رومانوف: "ما دوست داریم محیط را بهبود ببخشیم"
آندری رومانوف: "ما دوست داریم محیط را بهبود ببخشیم"

تصویری: آندری رومانوف: "ما دوست داریم محیط را بهبود ببخشیم"

تصویری: آندری رومانوف:
تصویری: بهترین تنظیمات برای کال آو دیوتی موبایل 2024, ممکن است
Anonim

- دفتر شما ده ساله است. چه چیزی باعث شد شما آن را پیدا کنید و به تنهایی شروع به کار کنید؟

- ما همیشه آرزوی استقلال را داشته ایم. می توان گفت یک رویا. احتمالاً بسیاری از معماران جوان در این مورد خواب می بینند ، اما رویای ما از همان ابتدا به وضوح تحقق یافته و ملموس بود. تمام مراحل شغلی ما قبل از تاسیس دفتر ، به هر طریقی یا دیگری ، به این هدف منوط شده بود. ما هرگز مسیر کمترین مقاومت را طی نکرده ایم و محل کار را بر اساس اولویت کسب دانش و تجربه لازم در آینده برای کار مستقل انتخاب کردیم.

قبل از تأسیس دفتر کجا کار می کردید و چه کار می کردید؟ آیا بلافاصله با اکاترینا کوزنتسوا همکاری کردید؟

- پس از فارغ التحصیلی از موسسه ، من و کاتیا برای کار در شرکت های طراحی داخلی رفتیم. اما یک سال بعد ، ما در مورد یک هدف مشترک به توافق رسیدیم - تصمیم گرفتیم که کار مستقل در معماری بزرگ برای ما مهم باشد. پس از آن ، ما سه سال با معمار آناتولی کلیموچکین کار کردیم و تجربه ای بی نظیر از غوطه وری سریع در این حرفه را بدست آوردیم. در سن 24 سالگی ، ما پیش از این معمار اصلی دو پروژه در دست ساخت بودیم: یک مجتمع مسکونی با مساحت 170،000 متر مربع در 16 Shmitovsky Proezd و یک ساختمان اداری در مرکز مسکو در تقاطع باغ رینگ و خیابان مالایا برونایا. شما خیلی سریع در یک سایت ساختمانی یاد می گیرید ، بنابراین ما تجربه فوق العاده ای داریم. ما یک تیم متشکل از پنج معمار تشکیل دادیم ، اما در آن لحظه هنوز آماده افتتاح دفتر خود نبودیم. ما می خواستیم ابتدا با یک استاد کار کنیم ، یک معمار از سطح بسیار بالا. کل تیم ما به دفتر سرگئی اسکوراتوف پیوستند. باید بگویم که این همکاری چیزهای زیادی به ما داده است. اول از همه ، ما توانستیم آن جهت سبک را در معماری مدرن پیدا کنیم که از نظر روحی به ما نزدیک است. علاوه بر این ، نمونه ای از بالاترین فرهنگ کار با زیبایی ظاهری نما ، جزئیات و مواد را دیدیم. نتیجه کار مشترک دفتر دانیلوفسکی قلعه و دهکده کلبه کلوب 2071 بود. و در آغاز سال 2006 ، سرانجام به آمادگی خود برای کار مستقل پی بردیم و دفتر ADM را تأسیس کردیم.

مدتی کارگاه شما با دفاتر بین المللی همکاری داشت. این شغل به شما چه کاری داد؟

- بله ، واقعاً ، ما چنین دوره ای داشتیم. کمی بیشتر از دو سال به طول انجامید. ما چندین پروژه با معماران جان مک آسلان ، KPF ، SOM و کارگاه فرانک گری انجام داده ایم. من این تجربه را با ارزش ترین تجربه می دانم. این یک زمان هیجان انگیز از سفرهای کاری مکرر ، جلسات مشترک و سخنرانی ها بود. ما با همکاران به صورت تیمی کار کردیم. در بعضی از پروژه ها ، ما عملکرد یک طراح محلی را انجام می دادیم ، اما به عنوان مثال ، در تأسیسات استانیسلاوسکی -11 ، ما همکار کامل بودیم و موارد زیادی را در پروژه پیشنهاد دادیم. اما مهمتر از همه ، چنین کاری فرصتی را برای مشاهده رویکرد کار در سطح بسیار بالا فراهم می کند. من معتقدم و هنوز هم معتقدم که در آن لحظه برای دفتر جوان ما ، برای همه کارمندان ما ، همکاری نزدیک با شرکتهای باتجربه و شناخته شده در سطح اروپا و جهان موفقیت بی نظیری بود. ما واقعاً چیزهای زیادی از همکاران خارجی خود یاد گرفتیم.

پروژه های شما همیشه با دقت ترسیم شده و کاملاً قابل تشخیص هستند. شما یافته ها و تکنیک های خود را تمرین می کنید ، به آرامی پیشرفت می کنید. آیا با شناختن دست خط خود احساس سردرگمی می کنید یا برعکس ، برای آن تلاش می کنید و این اصل است؟

- اگر ما در مورد معماری به عنوان یک حرفه خلاق صحبت می کنیم ، شناخت پروژه ها به سختی یک عیب است. وقتی یک معمار صادقانه کار می کند ، روح خود را به اشیا می گذارد ، تمام کارهای او به طور مستقیم جهان درونی ، شخصیت ، خلق و خوی او را نشان می دهد. چنین چیزهایی البته می توانند در طول زندگی تغییر کنند ، اما این اتفاق خیلی زود نمی افتد.شما احتمالاً در حال مقایسه پروژه هایی هستید که ما طی شش یا هفت سال گذشته انجام داده ایم … اما به هر حال ، در این دوره ، خود ما به سختی می توانستیم چنین تغییراتی داشته باشیم ، جای تعجب نیست که پروژه های ما از ویژگی های مشابهی برخوردار باشند. البته ، ما تلاش می کنیم تا از استناد به خود جلوگیری کنیم ، هر بار به دنبال تصاویر جدید بگردیم ، در غیر این صورت در رابطه با مشتری غیر صادقانه خواهد بود و روند طراحی خود خسته کننده خواهد شد. اما من می ترسم هر چقدر که تصویر جدید بعدی پروژه نوآورانه باشد ، امکان جلوگیری از ردپای سبک نویسنده ، به ویژه حس نسبت و ترجیحات ما در شکل دهی وجود ندارد. بله ، و نه خیابان در باره آی تی.

بزرگنمایی
بزرگنمایی
Жилой дом на Малой Ордынке. Главный фасад. Вариант 2, проект, 2016. В процессе строительства © ADM
Жилой дом на Малой Ордынке. Главный фасад. Вариант 2, проект, 2016. В процессе строительства © ADM
بزرگنمایی
بزرگنمایی
Отель Hilton Doubletree на Ленинградском шоссе. Реализация, 2014. Фотография © Мастерская ADM / Анатолий Шостак
Отель Hilton Doubletree на Ленинградском шоссе. Реализация, 2014. Фотография © Мастерская ADM / Анатолий Шостак
بزرگنمایی
بزرگنمایی
Апарт-комплекс «Волга» на Большой Спасской. Проект, 2014. В процессе строительства © Мастерская ADM
Апарт-комплекс «Волга» на Большой Спасской. Проект, 2014. В процессе строительства © Мастерская ADM
بزرگنمایی
بزرگنمایی
Бизнес-центр Bank side в Наставническом переулке. Реализация, 2013. Фотография © Мастерская ADM / Анатолий Шостак
Бизнес-центр Bank side в Наставническом переулке. Реализация, 2013. Фотография © Мастерская ADM / Анатолий Шостак
بزرگنمایی
بزرگنمایی

آیا نمی خواهید گاهی ژست معماری بزنید ، فراتر بروید؟

- ما تمایلی به گشودن توهین به معماری نداریم. بعضی اوقات می توانید با برخی ایده های روشن ، موضوع فرار کنید … اما با این حال ، بیشتر اوقات فقط می خواهید یک خانه مناسب و منظم درست کنید. این میل دائماً وجود دارد.

آیا برچسب موفقیت تجاری مهم نیست؟

- شما خبرنگاران دوست دارید همه چیز را به تعاریف ساده تقلیل دهید و من برچسب ها را به همین ترتیب دوست ندارم. چه فرقی می کند که چه کسی و چه چیزی درباره ما فکر می کند و می گوید موفقیت تجاری به تنهایی نمی تواند به چیزی آسیب برساند. من می گویم - برعکس ، این شما را اغلب آزادتر می کند. اگر به سطح خاصی رسیده اید که می توانید از هر اشیایی که دوست ندارید صرف نظر کنید ، چیز کمی وجود دارد که شما را مجبور به سازش با وجدان خود کند.

چه مشتری هایی را انتخاب می کنید؟ امتناع از کسی؟

این نیست که ما انتخاب کنیم ، اما ما ترجیح می دهیم با مشتریانی کار کنیم که برای آنها مهم است که یک معمار خوب در پروژه آنها نقش داشته باشد و معماری ما را دوست دارند. به نظر من این تنها شکل صحیح همکاری است. مشتری و معمار در واقع باید موقعیت های نزدیک در بسیاری از زمینه ها را داشته باشند. علاوه بر این ، باید همدلی شخصی یا اعتماد به نفس بالایی وجود داشته باشد. این تنها راه به دست آوردن معماری واقعاً خوب است. من معتقدم که کار باید شادی و لذت را برای هر دو طرف به همراه داشته باشد ، من با مبارزه ابدی و شکستن زانو در برابر هر کس مخالفم. به عنوان یک قاعده ، من می توانم از قبل احساس کنم که آیا این مشتری من است یا نه. در غیر این صورت ، بهتر است بلافاصله در صورت امکان کار را رها کنید.

به نظر شما "معماری خوب" و "معماری با کیفیت" چیست؟

- سخت ترین سوال ، بلکه ساده ترین سوال است. معماری ساختمان است. ساختمانهای خوب آنهایی هستند که مردم در آنها احساس خوبی داشته باشند و در نزدیکی آنها احساس خوبی داشته باشند. اما چگونگی دستیابی به این مسئله کل دشواری است.

چگونه به این مهم دست می یابید ، روش چیست؟ چگونه کار روی یک پروژه را شروع می کنید؟

- به همین ترتیب ، توالی اعمال وجود ندارد. خوب ، البته ، ابتدا شما باید سایت ، برنامه را مطالعه کنید ، اما پس از آن همه چیز به خودی خود شروع می شود. ما در مورد هر پروژه با Ekaterina گفتگو می کنیم ، نظرات را رد و بدل می کنیم ، اما سپس شما می نشینید و آن را انجام می دهید. کاملاً به هر ترتیب. گاهی اوقات شما با یک طرح شروع می کنید ، گاهی اوقات با منطقه بندی ، گاهی اوقات شما نوعی تم نما را امتحان می کنید که مدتهاست در ذهن شما سوسو می زند ، اما بهترین پروژه ها احتمالاً آنهایی هستند که همه کارها را همزمان انجام می دهید ، و در بعضی موارد نقطه همه چیز فقط به خودی خود توسعه می یابد.

و اگر در مورد اجزای پروژه صحبت کنیم - چه چیزی بیشتر شما را مجذوب خود می کند ، مثلاً نقشه ها یا نماها؟ به بیان یک کلاسیک ، آیا شما از داخل به بیرون می روید یا از بیرون به داخل؟

- ما به همان اندازه در مورد شکل گیری یک ترکیب حجمی ، طراحی نقشه ها ، طراحی نماها و کار با چشم انداز بسیار مشتاق هستیم. این چهار چیز اجزای تشکیل دهنده شی هستند. آنها بسیار نزدیک به هم هستند. و مهمترین چیز این است که ما همه این کارها را همزمان انجام می دهیم. ساختن آنها به طور مداوم آسان تر است ، اما بسیار خطرناک است. همه چیز باید همزمان به دنیا بیاید ، در غیر این صورت لزوماً در جایی شکست خواهد خورد. حجم ساختمان ، نقشه ، نما و ایده چشم انداز تقریباً همزمان شکل می گیرد. همه چیز را باید مدام در خاطر داشت. و این سخت ترین چیز در این حرفه است.

اما هدف اصلی چیست ، انگیزه شما چیست؟

- انگیزه ما چیست؟ - بله ، ما فقط دوست داریم خانه های خوبی بسازیم ، محیطی ایجاد کنیم که مردم در آن احساس خوبی داشته باشند. ما به آن علاقه مند هستیم و وقتی کار موفقیت آمیز باشد از آن لذت می بریم. ما چیزهای ناقص زیادی را در دنیا می بینیم ، بالاخره شهر ما ناقص است. ما دوست داریم سعی کنیم آنچه را که می توانیم انجام دهیم بهبود دهیم. و این احساس شگفت انگیزی است که وقتی به مکانی ناخوشایند می آیید ، کار خود را به خوبی انجام می دهید ، و این مکان ناگهان فوق العاده می شود. مردم در آنجا زندگی و کار می کنند ، احساسات و خاطرات دلپذیری دارند ، آنچه را که به ذهن شما رسیده است دوست دارند. این واقعاً عالی است. در نهایت ، آنچه مهم است این است که شما چه چیزی می سازید ، چه می ماند. اگر نتیجه خوب است ، اگر توانستید بخشی از شهر را بهتر کنید ، حق با شماست.

به نظر می رسد کلمه کلیدی را پیدا کرده ایم - چهارشنبه ، بخشی از شهر. به نظر می رسد شما برای مدت طولانی در پروژه های معماری خود در حال توسعه موضوع واقعی بهبود فضای شهری در پروژه های معماری خود بوده اید ، به نظر می رسد از پروژه جو در Novoslobodskaya - پروژه ای که در آن شما به معنای واقعی کلمه بخشی از شهر را پاکسازی کردید ، محیط جدیدی را به صورت نیمه -فضای بسته. درست است؟

- نه زود. در پروژه های قبلی: Stanislavsky-11 ، مرکز تجاری Alcon ، Hilton Double tree ، موضوع محیط زیست به عنوان ترکیبی از چشم انداز و نماها بسیار جدی کار شد. برای مدت زمان بسیار طولانی ، ما برای خودمان تز در مورد اهمیت استثنایی چشم انداز در هر پروژه ای شکل داده ایم. محوطه سازی بدون دلیل به نام نمای پنجم نامیده نمی شود. ما این امر را بدیهی می دانیم که شخص ساختمان را به تنهایی درک نمی کند. علاوه بر این ، غالباً یک فرد عادی اصلاً یک ساختمان را به عنوان یک شی separate جداگانه درک نمی کند. بیشتر مردم فقط زندگی خود را می گذرانند و به همین ترتیب علاقه ای به معماری ندارند. اما وقتی آنها وارد یک محیط طراحی شده می شوند ، فضا تأثیر مثبت آنها را می گذارد. در عین حال ، آنها محیط را به عنوان یک کل درک می کنند. بدون اینکه نما را از چشم انداز جدا کنید. یا برای یک نفر خوشایند است یا اینکه بودن در آنجا خیلی خوشایند نیست. اینگونه است که ما سعی می کنیم استدلال کنیم. همه کارها باید در همان سطح بالا انجام شود. بنابراین ، در بیشتر موارد ، ما نه تنها ساختمان ، بلکه همچنین محوطه سازی را در اطراف طراحی می کنیم.

Офисный комплекс Атмосфера (реконструкция). Реализация, 2013 © ADM
Офисный комплекс Атмосфера (реконструкция). Реализация, 2013 © ADM
بزرگنمایی
بزرگنمایی
Бизнес-центр класса А «Алкон» на Ленинградском проспекте. Реализация, 2013 © ADM
Бизнес-центр класса А «Алкон» на Ленинградском проспекте. Реализация, 2013 © ADM
بزرگنمایی
بزرگنمایی
Бизнес-центр Bank side в Наставническом переулке. Реализация, 2013. Фотография © Мастерская ADM / Анатолий Шостак
Бизнес-центр Bank side в Наставническом переулке. Реализация, 2013. Фотография © Мастерская ADM / Анатолий Шостак
بزرگنمایی
بزرگنمایی
Отель Hilton Doubletree на Ленинградском шоссе. Реализация, 2014. Фотография © Мастерская ADM / Анатолий Шостак
Отель Hilton Doubletree на Ленинградском шоссе. Реализация, 2014. Фотография © Мастерская ADM / Анатолий Шостак
بزرگنمایی
بزرگنمایی
Апарт-комплекс «Волга» на Большой Спасской. Внутренний двор. Терраса летнего кафе. Проект, 2015. В процессе строительства © Мастерская ADM
Апарт-комплекс «Волга» на Большой Спасской. Внутренний двор. Терраса летнего кафе. Проект, 2015. В процессе строительства © Мастерская ADM
بزرگنمایی
بزرگنمایی
Жилой дом на ул. Новослободская. Благоустройство двора. Проект, 2016. В процессе строительства © ADM
Жилой дом на ул. Новослободская. Благоустройство двора. Проект, 2016. В процессе строительства © ADM
بزرگنمایی
بزرگنمایی

شما در مورد محیط شهری صحبت می کنید ، اما ارتباط شما با بافت چگونه است؟ تمام معماری های بعد از دهه هشتاد به نوعی زمینه ای است ، به محیط واکنش نشان می دهد و حتی گاهی اوقات بسیار عمیق در آن فرو می رود. موضوع زمینه چقدر به شما نزدیک است ، آیا تصمیمات خود را با توجه به شرایط محیطی توجیه می کنید؟ یا برعکس ، اصلاً نزدیک نیست؟

- متن اگر با ارزش باشد مهم است. اگر ما در یک محیط کاملاً ثابت کار کنیم ، مثلاً در مرکز شهر در حال ساخت و ساز هستیم ، پس سعی می کنیم به مقیاس برسیم. ما تصادف سبک را مهم نمی دانیم ، اما سعی می کنیم با ریتم نما و با مواد به گونه ای کار کنیم که شی جدید محیط موجود را غنی و تکمیل کند. البته بخشهایی از شهر وجود دارد - بعضی از آنها حتی در نزدیکی مرکز قرار دارند ، گرچه این بسیار نادر است - که در آن اطراف محیطی با ارزش نیست و خوش شانس نیست و به احتمال زیاد به زودی جایگزین خواهد شد. در آنجا می توانید آرامش بیشتری داشته باشید. به دنبال مقیاسی متفاوت باشید ، یک محیط جدید ایجاد کنید.

آیا ایده آل شما از یک محیط شهری است ، شاید بعضی از مکان های مثال زدنی که دوست دارید به آنها نزدیکتر شوید؟

- من شخصاً فکر می کنم محیط ایده آل شهری چگالی زیادی نداشته باشد ، از چهار تا شش طبقه و عمدتا دارای ساختمانهای بلوک. پارک ها و خیابان های سرسبز و همچنین آب مهم هستند. و البته ترافیک بسیار کم. یک شهر راحت یک شهر عابر پیاده است. اگر در مورد مثال صحبت کنیم ، من احتمالاً برخی از مناطق هامبورگ را نام می برم: Rottenbaum ، Harvesthude ، Winterhude. مناطق دوست داشتنی اطراف دریاچه آلستر درست در وسط یک شهر نسبتاً بزرگ.

از طرف دیگر ، اکنون در نمونه کارها شما بیشتر و بیشتر ساختمانهای مسکونی چند طبقه وجود دارد. من می توانم فرض کنم که این ژانر با توجه به سفارش سفارش داده می شود. به نظر شما چه مقیاسی بهینه است؟

- ما علاقه مند به انجام همه کارها هستیم ، و این خسته نمی شود. اگرچه ، رک و پوست کنده ، ما هنوز هم اعتقاد داریم که یک شخص به مقیاس ساختمان هایی با ارتفاع سی متر نزدیکتر و خوشایندتر است.و ما واقعاً از کار با چنین پروژه هایی لذت می بریم.

بدیهی است که جزئیات و بافت ها برای شما مهم هستند. چقدر پروژه را گران می کنند؟

- جزئیات بسیار مهم هستند. ما عاشق مواقعی هستیم که نماها به خوبی ترسیم شده و جزئیات کافی داشته باشند. ما اعتقاد داریم که درک زیبایی زیبایی هذیان برای شخص آسان نیست. چشم باید به چیزی بچسبد ، شاید ما اینگونه ساخته شده ایم. راحت تر بودن در محیطی که تنوع متوسط و جزئیات کافی در آن باشد. اگر چنین است ، پس سوال هزینه نسبی است. مطمئناً اندازه گیری در همه موارد لازم است ، اما اگر نمایهای پیچیده محیطی راحت تر از محیط های ساده ایجاد کنند ، در این صورت افراد آنها را ترجیح می دهند و با کمال میل هزینه های ایجاد آنها را جبران می کنند. علاوه بر این ، گاهی اوقات جزئیات حتی به شما امکان می دهد تا پس انداز کنید و به شما امکان می دهد بدون استفاده از مواد گران قیمت ، یک تصویر جالب و پیچیده ایجاد کنید.

صحبت از مواد و تکنیک ها. روزگاری ، مدت ها پیش ، در سال 2007 ، من در مورد پروژه شما در یک خانه در Gorokhov Lane نوشتم ، که شما گچ ارائه شده توسط مشتری را دوست ندارید و به معنای واقعی کلمه مواد مورد علاقه خود را "خوردید" ، آن را با پانل ها و نسبت دیوارها. سپس لایه بندی نما یکی از موضوعات مورد علاقه شما شد ، من نمی فهمم اینجا چه چیزی بیشتر است: بازی هایی با بافت متناسب یا تمایل به ساختن خانه با استخوان های نازک ، سبک و در عین حال پیچیده؟

- من با یک نظر در مورد گچ شروع می کنم. این مواد واقعاً به محبوب ترین ها تعلق ندارند. ما مواد با بافت جالب را ترجیح می دهیم ، که خود می توانند تصویر یک ساختمان را غنی کنند. بدیهی است که یک عنصر معمولی نما ، به عنوان مثال ، یک پارتیشن بین پنجره ها ، در آجر پلی کروم و در گچ تخت ساده کاملاً متفاوت به نظر می رسد. و کار با گچ روی سطوح نسبتاً بزرگ کار آسانی نیست. این مواد صاف ، خسته کننده و بسیار بد حالت استفاده می شود. در آب و هوای ما ، به روشی دوستانه ، باید هر سه تا چهار سال یکبار رنگ آمیزی شود.

معایب گچ به عنوان یک ماده می تواند فقط توسط یک پلاستیک بسیار پیچیده از نما پنهان شود - عملا بدون بخشهای صاف و صاف. زبان معماری قرن 18 ، 19 و اوایل قرن 20 غنی از جزئیات منحنی و پلاستیک های پیچیده بود. اگر به هر نمای کلاسیک نگاه کنید ، خواهید دید که عملاً هیچ سطح صاف بزرگی وجود ندارد. همه چیز به عناصر تقسیم شده ، با مواد روستایی شکسته ، با جزئیات قاب گرفته شده است - آنها به پنهان کردن مشکلات فن آوری گچ کمک کردند. علی رغم علاقه به جزئیات ، ما هنوز زبان معماری مدرن و مختصر ترجیح می دهیم. صفحات مستقیم تر ، خطوط مستقیم تر. و این همان جایی است که معایب گچ شروع به نشان دادن می کند. در مورد معماری سازه انگاری نیز چنین است ، جایی که از نظر من چنین نقص هایی به یک مشکل جدی تبدیل شده اند. اما این موضوع دیگری است.

اگر ما نمونه نسخه اول نما را برای شی در Gorokhovsky ، که شما ذکر کردید ، تجزیه و تحلیل کنیم ، سپس قطار فکر به شرح زیر است. ما در انتخاب مواد محدود بودیم: مشتری آماده بود فقط از گچ ساده استفاده کند ، که همانطور که گفتم ، بافت غنی ندارد. به منظور ایجاد نمای چشم نواز ، غنی سازی آن ضروری بود - کار با ریتم پنجره ها و دیوارها. ما از تکنیک "اجرای پنجره ها" استفاده کردیم ، و همچنین قسمت های خالی دیوار را به صورت بصری به قطعات مختلف تقسیم کردیم. ما دو لایه ایجاد کردیم که از نظر عمق ، بافت و رنگ متفاوت هستند. این امر امکان جبران زهد فناوری گچکاری را فراهم کرد.

همچنین جالب است که در پایان شی at موجود در Gorokhovskoye به روشی کاملاً متفاوت اجرا شد. پس از بسیاری تنظیمات در عملکرد و ترکیب ، در نهایت با ظاهری کاملاً متفاوت مواجه شدیم. هندسه نمای جدید بسیار ساده تر است. و ما دقیقاً آن را ساده کردیم زیرا به جای گچ در نسخه جدید این جسم ، استفاده از مواد جالب تری امکان پذیر شد: آجر لعاب دار ، پوست جلویی ، شیشه رنگی ، و همچنین قاب پنجره های چوبی با میلگردهای بزرگ بزرگ. ظاهر جدید حول ترکیبی از این مواد ساخته شده است. دیگر نیازی به جابجایی پنجره ها و دو لایه نیست.

Клубный дом в Гороховском переулке. Реализация, 2016 © ADM architects
Клубный дом в Гороховском переулке. Реализация, 2016 © ADM architects
بزرگنمایی
بزرگنمایی

اطلاعات بیشتر در مورد تکنیک ها: شما معمولاً از نوعی پرتو I طبقه در نما استفاده می کنید ، گاهی اوقات فلزی است ، اما گاهی اوقات سرامیک و سنگ است. این به نمای شما ، با جزئیات صاف شده ، سایه ای سبک ، کاملاً بی رحمانه از آبشار می دهد. او از کجا آمده ، چه زمانی ظهور کرده و چرا اینقدر او را دوست دارید؟

- صادقانه بگویم ، ما هرگز به سایه لباس عروس فکر نکردیم. از عنصر افقی که شما در مورد آن صحبت می کنید واقعاً در بسیاری از اشیا used استفاده شده است ، گرچه برای من دشوار است که وقتی آنها را در نمای خانه Vorobyov نگاه می کنم ، جایی که آنها از سنگ طبیعی حجمی تراشیده شده اند ، آنها را با تبلیغات مرتبط کنم. یا وقتی به یاد می آورم که چگونه عناصر مشابه مطابق با طرح های ما در کارخانه NBK Keramic آلمان برای مجتمع اداری Alcon-1 ساخته شده است. آنها همیشه مانند پرتوی I نیستند. اما ما اغلب افقی را به گونه ای یا دیگری بیان می کنیم تا نما را ساختار دهیم ، مقیاس و تکتونیک آن را بیان کنیم. شبکه ای از خطوط افقی و عمودی به شما امکان می دهد تا به یک الگوی واضح و منظم دست پیدا کنید. در واقع ، این به عنوان یک ماتریس عمل می کند که ما اغلب با آن شروع به ترسیم نما می کنیم. علاوه بر این ، طراحی عناصر جداگانه نما اختراع می شود ، ریتم ساخته شده و ترسیم می شود ، که روابط متناسب متقابل آنها را تعیین می کند. بنابراین ، با شروع یک طرح ساده و واضح ، می توانید تصاویر هنری کاملاً متفاوتی ارائه دهید. نه اینکه این طرح همیشه به نتیجه دلخواه برسد ، اما این روش یکی از موارد مورد علاقه ماست.

ЖК «Воробьев дом». Фрагмент фасада. Проект, 2014. В процессе строительства © ADM
ЖК «Воробьев дом». Фрагмент фасада. Проект, 2014. В процессе строительства © ADM
بزرگنمایی
بزرگنمایی
БЦ класса A Alcon I на Ленинградском проспекте Фотография © ADM
БЦ класса A Alcon I на Ленинградском проспекте Фотография © ADM
بزرگنمایی
بزرگنمایی

در این صورت ، آیا احتمالاً خط افقی شما از یک طرح سفارش کلاسیک مایع است؟ افقی ، در عمودی بافته شده و توسط آن پشتیبانی می شود؟ شناخته شده است که شما سبک سازی انجام نمی دهید ، اما در عین حال به نظر می رسد شما نمایندگان واضح کلاسیک نهفته هستید ، معماری داخلی داخلی است و به ویژه به همین دلیل ، برای یک شهر تاریخی مناسب است. این چقدر صحت دارد؟

- زبان کلاسیک ها همانطور که گفتم به ما نزدیک نیست. اما شما درست می گویید که با روش کلاسیک در ترسیم نما برخی نقاط مشترک وجود دارد. و اصطلاح "رنگ آمیزی نما" بیشتر به سنت کلاسیک اشاره دارد تا سنت مدرنیست. ما این رویکرد را دوست داریم ، به نظر ما انسانی تر است. ما هرگز سعی نکردیم بیننده را با خلوص شکل مدرنیست خرد کنیم.

در مورد توسعه ماتریس شبکه بیشتر بگویید. تا جایی که من متوجه شدم ریتم نما برای شما بسیار مهم است. از کجا می آید و به چه چیزی بستگی دارد؟

- کار با ریتم در نما نیز موضوع مورد علاقه است. اما همیشه با یک شبکه ماتریسی همراه نیست. اینها دو تکنیک متفاوت هستند ، اما می توانند کاملاً مکمل یکدیگر باشند. اول از همه ، آنچه ما ریتم های نما می نامیم ، ترکیبی از عناصر نما است که در یک توالی خاص تکرار می شود. به عنوان مثال ، ما یک پنجره را با یک تزئین تزئینی ، یک بالکن یا یک نمای نمای ساخته شده از ماده دیگر ترکیب می کنیم. و این مجموعه ترکیبی نه در هر طبقه ، بلکه مثلاً از طریق سه طبقه تکرار می شود. در طبقه های دیگر ، ترکیبات دیگری از عناصر استفاده می شود - چشم ناخودآگاه توالی تناوب را رفع می کند. اینگونه تکرارها را مضامین موزون می نامیم. به طرز قانع کننده ای و هماهنگ طراحی شده ، طراحی نما را بسیار غنی می کنند. که زمینه عظیمی را برای خلاقیت باز می کند. چندین مضمون ریتمیک می تواند وجود داشته باشد ، برخی از آنها به موضوعات اصلی تبدیل می شوند ، برخی دیگر تابع هستند. من دوست دارم چنین نمای پیچیده ای را با یک قطعه موسیقی سمفونیک مقایسه کنم ، که در آن سازهای مختلف موسیقی قطعات خود را بازی می کنند و همه اینها هماهنگ به یک کل واحد اضافه می شود.

بنابراین ترسیم پیچیده نما فقط پنجره هایی نیست که به صورت آشفتگی تغییر مکان داده اند. پشت همه اینها ، کار بسیار دشوار ، منطق درونی و انعکاس استعداد هنری وجود دارد. باور کنید ، قرار دادن ریتم ها در یک کل هماهنگ بسیار دشوار است. در همان زمان ، مضامین ریتمیک می توانند به شبکه ماتریس کف متصل شوند ، یا می توانند آزادانه در زمینه دیوار قرار بگیرند. خیلی به تصویری که می خواهیم ایجاد کنیم بستگی دارد.

آیا پروژه مورد علاقه ای دارید که به نظر شما بهتر از بقیه باشد؟

- ایجاد همه اشیا در یک سطح غیرممکن است. بعضی اوقات بهتر کار می کند ، گاهی بدتر. اما من با برجسته کردن چیزی مخالفم.اگر برخی از اشیا worse بدتر از آنچه تصور می کردیم معلوم شد ، این تقصیر ماست ، و دلیل نمی شود که آن را دوست نداشته باشیم. بلکه دلیل تفکر است. شکست یک تجربه عالی است ، به همین دلیل آنها ارزشمند هستند.

پروژه مدرسه در Mamontovka کاملاً طنین انداز شد. آیا شما به عنوان نوعی معماری عمومی به این ژانر علاقه مند هستید؟ و اتفاقاً ، در مورد پروژه مرکز رشد کودکان کیتژ چطور؟

- ما نوع شناسی مدرسه را خیلی دوست داریم. یک فرصت و مهمتر از آن نیاز به ایجاد اشکال و فضاهای غیرمعمول وجود دارد. دنیای کودک می تواند غیر معمول و زنده باشد ، تخیل را برانگیزد. ما دو پروژه مدرسه داشتیم و سعی کردیم که هر دو پروژه غیر پیش پا افتاده باشد. همانطور که می دانید این پروژه در Mamontovka اجرا شده است و مدرسه Kitezh در دست ساخت است. این یک پروژه خیریه است ، که با کمک های مالی اجرا می شود و بنابراین ، تاکنون فقط نیمی از آن تکمیل شده است. اما خبر خوب این است که ساخت و ساز ادامه دارد و در برخی از مراحل روند آموزشی در حال انجام است.

Школа в Мамонтовке. Реализация, 2013. Фотография © ADM
Школа в Мамонтовке. Реализация, 2013. Фотография © ADM
بزرگنمایی
بزرگنمایی
Школа в Мамонтовке. Реализация, 2013. Фотография © ADM
Школа в Мамонтовке. Реализация, 2013. Фотография © ADM
بزرگنمایی
بزرگنمایی
Китежский центр развития семьи и детей. Проект, 2011, в процессе строительства © ADM
Китежский центр развития семьи и детей. Проект, 2011, в процессе строительства © ADM
بزرگنمایی
بزرگنمایی

مدتی به بازسازی مناطق صنعتی مشغول بودید. برداشت شما چیست و ارزشمندترین تجربیات از این کار کدامند؟ آیا شما آماده بازگشت به چنین کاری هستید یا این مرحله ای است که سپری شده است؟

- احیای مناطق صنعتی قدیمی ، پر کردن آنها با عملکردهای جدید و زیبایی شناسی موضوعی بسیار محبوب در اروپا است. در کشور ما ، همیشه مرتبه ای کمتر از چنین امکاناتی وجود داشته است. با این وجود ، این یک کار مشترک برای هر دفتر معماری است. کار در نوع خود جالب ، دشوار و قاعدتا از نظر تجاری بسیار سودآور نیست. در نمونه کارهای سفارشات ما ، حجم چنین پروژه هایی هرگز از 30٪ فراتر نرفته است ، بنابراین صحبت کردن در مورد یک مرحله خاص دشوار است. اکنون آنها عملاً وجود ندارند ، اما این موضع گیری نیست ، ما اکنون فقط پروژه های ساختمانی جدیدتری داریم.

اگرچه پروژه هایی وجود دارد که برخی از قسمتهای بناهای تاریخی را که برای آنها تعهدات امنیتی وجود دارد یا از تخریب آنها متاسفیم ، حفظ می کنیم. همانطور که گفتم ، من با این نوع کارها کاملاً خوب هستم ، اگر پروژه ای ظاهر شود که در آن بناهای تاریخی زیبا وجود داشته باشد و لازم است که روح تازه ای به آن دمیده شود ، ما از انجام آن خوشحال خواهیم شد.

شما فقط به کار با بناهای تاریخی اشاره کردید. در پروژه اخیر مجتمع مسکونی در Novoslobodskaya شما ، در حالی که یک قطعه از نمای اصلی ساختمان کارخانه را حفظ می کنید قرن نوزدهم ، آن را تکرار کنید ، نسخه اصلی را با یک نسخه تکمیل کنید. من می فهمم که این کار برای ساخت و ساز ساختمان به نظر می رسد نه چندپاره. و با این حال منشور ونیز تقلید از بناهای تاریخی را محکوم می کند … آیا بهتر نبود که آن را به اشکال متفاوت تکمیل می کرد تا توهم ایجاد نشود؟

- من با رویکرد کلی موافقم ، و ما باید سعی کنیم چنین کاری انجام دهیم. ما خودمان بازسازی را به شدت دوست نداریم. اما ظاهرا هیچ قانونی بدون استثنا وجود ندارد. در مورد Novoslobodskaya ، ما با انتخاب بسیار دشواری روبرو بودیم. این سایت مجموعه ای بسیار عجیب از ساختمانها را در خود جای داده بود: چندین قطعه از دیوارهای معماری صنعتی اواخر قرن نوزدهم ، که به وفور با بخشهای دیواری و توده ای بی چهره از ساختمانهای دوره اتحاد جماهیر شوروی در هم آمیخته است. به معنای واقعی کلمه دو و نیم دیوار وجود داشت که دوست داریم آنها را حفظ کنیم. علاوه بر این ، این نیمه به دو دیوار دیگر نمی پیوندد. و ما نیاز به ساخت یک ساختمان جداگانه با چهار نمای تمام عیار داشتیم که یک و نیم آن هرگز وجود نداشته است. نوع موجود با درج معماری مدرن بین قطعات دیوارهای تاریخی به هیچ وجه ما را قانع نکرد و سعی کردیم ریتم موجود را طولانی کنیم ، گویی که از آن کپی می کنیم. علاوه بر این ، ما حتی قصد داریم از آجرهای تاریخی به دست آمده پس از برچیدن دیوارهای قدیمی استفاده کنیم. من موافقم که یک روش بحث برانگیز است اما در این مورد از صحت آن مطمئن هستیم. با این حال ، زمان ساخت جسم را خواهیم دید.

Жилой дом на ул. Новослободская. Проект, 2016. В процессе строительства © ADM
Жилой дом на ул. Новослободская. Проект, 2016. В процессе строительства © ADM
بزرگنمایی
بزرگنمایی

هر چند وقت یک بار در مسابقات شرکت می کنید؟ به نظر می رسد که اکنون کمتر اتفاق می افتد. ممکن است در ابتدا با موضوع مسابقات سرگرم شوید و سپس سرد شوید؟

- ما در مورد موضوع مسابقات بیش از حد آرام هستیم. ما هرگز به آنها اعتماد نکرده ایم ، اما اصولاً آنها را انکار نکردیم. این فقط یک راه برای دریافت سفارشات است. فقط می توانم توجه داشته باشم که لحظه رقابتی ما را جذب نمی کند و انگیزه بیشتری ایجاد نمی کند. ما سعی می کنیم پروژه های رقابتی و غیر رقابتی را با همان کیفیت انجام دهیم. در واقع ، هنگامی که مشتری آماده است با تمرکز بر نمونه کارها ، اعتبار و پیشنهاد تجاری خود با شما قرارداد منعقد کند ، پس شما قبلاً در یک "رقابت" خاص برنده شده اید. و در هر صورت ، تمام کارهای بعدی شما در مورد این پروژه باید ثابت کند که شما بیهوده انتخاب نشده اید.

همچنین می توانید اضافه کنید که شرکت در یک مسابقه ، حتی در یک مسابقه پولی ، همیشه یک خطر محسوب می شود و هر اداره معماری مشاغلی است که در آن فرد باید تلاش کند تا خطرات را به حداقل برساند. اما گاهی اوقات ما از حضور در مسابقات خوشحال می شویم اگر شی یا مشتری به نظرمان جالب و امیدوار کننده باشد.

چند نفر در دفتر شما کار می کنند و ترتیب کارها چگونه است؟

- ما وظیفه خود را تعیین نمی کنیم که همزمان پروژه های بیشتری انجام دهیم. محدود کننده طبیعی ما شرط شرکت مستقیم ما در هر یک از آنهاست. تعداد مطلوب کارمندان - از سی تا پنجاه نفر - با توجه به تعداد پروژه هایی که من و اکاترینا می توانیم از نظر فیزیکی ایجاد کنیم تعیین می شود. اگر دفتر بزرگتر شود ، سهم شخصی در اشیا کاهش می یابد و این چیزی نیست که ما می خواهیم.

پس شما و اکاترینا شخصاً همه پروژه ها را کنترل می کنید؟

- ما نه تنها کنترل می کنیم ، بلکه آهنگسازی هم می کنیم. ایده اول ، ساختار ترکیب ، ترسیم نما ، تمام نقشه های اساسی - همه چیز از ما ناشی می شود و در مرحله اول به صورت فیزیکی توسط ما ترسیم می شود. اگرچه برخی از کارهای خلاقانه را به تعداد بسیار کمی از معماران که مدتهاست با ما کار می کنند و می توانیم این کار را به آنها بسپاریم ، واگذار می کنیم.

دوست دارید در چه جهتی پیشرفت کنید ، به عبارت دیگر ، آیا برای جایی تلاش می کنید یا فقط وجود دارید؟

- فقط یک جهت وجود دارد که ما می خواهیم در آن حرکت کنیم - بهبود مداوم کیفیت معماری. هر چیز دیگری واقعاً مربوط به افکار ما نیست. هدف ما افزایش تعداد دفاتر یا مقیاس امکانات یا تصرف بازارهای جدید نیست. همه اینها - اولاً ، برای ما چندان مهم نیست ، ثانیا ، من صمیمانه معتقدم که همه اینها به خودی خود می آید ، اگر شما کار را صادقانه و خوب انجام دهید.

توصیه شده: